Week 8, 9 & 10

12 november 2016 - Kuala Lumpur International Airport, Maleisië

Oeps! 3 weken lang niet geschreven, kleine radiostilte van mij...

Week 8

De bijzondere dingen die ik in deze week heb gedaan zijn uiteraard weer een kookles. In deze les hebben we Thaise desserts gemaakt: Mango sticky rice en pompoen custard. Ook heb ik veel voor school proberen te doen.
Mango sticky rice
​Op zaterdag zijn we met de meiden naar het centrum van Bangkok geweest om daar weer frikandellen, kaassoufflés en patat te eten, dat mis ik toch wel een beetje hoor! Na ons diner zijn we naar een huisfeest geweest. Dit was heel apart maar ook wel vet om mee te maken.
Diner met frikandellen en kaassoufflés
​De dag erna, zondag ben ik samen met Lotte op zoek geweest naar een op maat gemaakt pak, dus in het centrum hebben we hier een zaakje gevonden! Daarna zijn we naar de meiden gegaan en hebben we geshopt in de winkelcentra van Bangkok.
Mijn naam als merk!

Week 9

​​In week 9 hebben we met de meiden even lekker gezondigd! Alweer eigenlijk... We hebben met zijn zessen kaasfondue en nacho's gegeten en ouderwetse spelletjes gedaan.
Kaasfondue
​Op woensdag had ik samen met Lilian ons kookexamen. Wij hadden 2 gerechten: zalm uit de oven met rijst en een quinoa avocado spinazie power salade. De jury van leraren was tevreden en we hebben ons kookexamen gelukkig gehaald!
Zalm uit de oven met rijst
​Na ons kookexamen hadden we ons 'Farewell dinner', georganiseerd door Stenden en PIM. Voor dit diner, mochten we op een cruiseschip van een buffet eten terwijl we op een rivier in Bangkok voerden. Echt gaaf. Na het diner gingen we met z'n allen wat biertjes drinken in de stad. Dit beviel ons zo goed, dat we vrijdag nog een keertje zijn geweest! De rest van het weekend ben ik druk geweest met school, want deadlines en een presentatie stonden op het programma.
Farewell dinner met de meiden Biertje

Week 10

​Week 10, de laatste week in Thailand, bizar hoe de tijd zo snel is gegaan. Ik ben alweer op de helft van mijn avontuur!
​Op dinsdag hadden we een groepspresentatie en die hebben we netjes gehaald met een 6.7!
​Woensdagavond hebben we met zijn allen gebarbecued, want de eersten gingen al weg op donderdag, waaronder Lidian. Met zijn allen hebben we nog een laatste keer een feestje gevierd!
Kiran en Jess
​Donderdag overdag heb ik samen met Lotte ons pak op gehaald. Mijn pak is supermooi geworden, maar deze tailor is absoluut niet aan te raden... Aangezien de jurken die wij hadden laten maken na 3 keer passen nog steeds niet goed waren, wilden wij alleen ons pak meenemen, waarop deze man ontzettend boos op ons werd en rare dingen zei. Dit was een vervelend gevoel, dus we hebben betaald voor ons pak en zijn weg gegaan. 's Avonds ben ik met een paar studenten uit eten geweest bij Cabbage & Condoms. Dit is een restaurant met lampen van condooms, poppen van condooms en nog veel meer. Het klinkt misschien gek, maar het was een ontzettend sfeervol restaurant. Dit restaurant heet zo, omdat ze gezinsplanning promoten en willen proberen zo in Thailand voorkomen dat meer mensen HIV / aids krijgen.
Condoom Kerstman Uit eten bij Cabbage and Condoms
Vrijdag, gister dus, moesten we uit ons appartement in Summer Garden om plaats te maken voor de nieuwe studenten. Aangezien de meesten van ons vandaag pas vlogen, had school een hotelletje op de hoek voor ons geregeld. Superluxe en prima voor elkaar! Hier had ik wel wat meer nachten willen slapen. 's Middags heb ik even een dutje gedaan en 's avonds hebben we bij Club 21 voor de laatste keer wat gedronken met deze groep en al wat nieuwe mensen die net waren aangekomen in Thailand. Slapen zat er niet in voor mij, want ik werd om 03.00 uur opgepikt om naar het vliegveld te gaan.
CP ALL Laatste avond!
​Ik schrijf dit reisverhaal ook niet meer vanaf Thailand, maar ik ben op mijn tussenstop in Kuala Lumpur op moment! Over drie uurtjes vlieg ik verder naar Bali en dan begint het tweede deel van mijn avontuur, waar ik ook weer ontzettend veel zin in heb!

​Er staan weer wat foto's in mijn albums en tot de volgende keer vanaf Bali! Liefs!

1. Papa:
    12 november 2016
    Mooi verslag Melissa, tot snel!
  2. Opa en Oma Tempelman:
    12 november 2016
    geweldig en we wensen je tweede helft van je stage veel succes
    Hier heeft het vannacht gevroren , in Twente was het min zes graden. Hier min 5 gr dus auto ruiten krabben. Groeten van deze kant.
  3. Mama:
    12 november 2016
    Heej Melissa, wat een verhaal weer! Wat vliegt de tijd voorbij! Ik had niet in de gaten dat het al 3 weken geleden was dat je een verslag had geschreven, waarschijnlijk komt dat door het vele facetimen Mooi verhaal weer! Als het goed is ben je nu (bijna) op Bali. Heel veel plezier daar en tot gauw!!! ik kijk er naar uit! liefs van mij
  4. Marleen:
    12 november 2016
    Gefeliciteerd met het behalen van je kookexamen en een prachtig cijfer voor de groepspresentatie Melissa! Weer een leuk verhaal, leuk om te lezen van begin tot eind. Ik wens je heel veel plezier en suc6 voor het tweede deel van je avontuur. Nog even en dan kan je even knuffelen met je paps en mams. Tot een volgend verhaal of computercontact. XX Marleen
  5. Mélanie:
    12 november 2016
    Wat een leuke verhalen weer van de laatste weken in Thailand! Nu op naar Bali!! Geniet ervan!