Bali week 9, 10 en 11

26 januari 2017 - Denpasar, Indonesië

​Weer een langere tijd niet geschreven, maar ik was vol aan het genieten van mijn laatste weekjes hier.

Week 9
​Na terugkomen van een heerlijke vakantie op Lombok en de Gili's, was het tijd om keihard aan de slag te gaan met mijn module opdracht want ons business plan moest worden ingeleverd. Op donderdag heb ik een prachtige zonsondergang gezien bij Alila, Seminyak. Verder hadden we op vrijdag nog een CBL les en daarna hebben we weer lekker sushi gegeten!
Sushimiiii
​Zaterdag's zouden we met de meiden opnieuw naar de Gili-eilanden gegaan. Helaas had het boot bedrijf ons voor een dag later opgeschreven, dus daar stonden wij om 6 uur 's ochtends met ons goeie gedrag te wachten op onze pick-up, die vervolgens dus NIET kwam... Na bellen met een ander bedrijf, werden we dan toch nog opgehaald later op de ochtend. Voor niets zo vroeg uit bed gegaan en helaas kostte dit bedrijf ook ietsjes meer geld.
​Zo gezegd, zo gedaan. Om 10.30 uur stipt werden we opgehaald met de bus om naar de boot te gaan. Het was een super lange reis, en de golven waren erg ruig, we klapten op en neer op het water, wat ik overigens wel vet vond! Eenmaal bij onze accommodatie aangekomen, waren we weer wat vrolijker, want het was een super mooi verblijf. Na inchecken en opfrissen zijn we wezen dineren. De volgende dag wilden we graag snorkelen, maar helaas regende het.. Na de regen hebben we fietsen gehuurd en hebben we rondgefietst over het eiland, even op het strand gelegen en geluncht.

​Week 10
​Van Gili Air vertrokken we maandagochtend naar Gili Trawangan. Deze reis ging snel. Eenmaal aangekomen hebben we ergens wat gedronken, sinds het regende, alweer.... Daarna zijn we naar onze accommodatie gegaan, wat ook weer een prima plek was! Overdag hebben we weer stukjes gefietst en een beetje winkels gekeken. 's Avonds zijn we wezen feesten op Gili T: potje beerpong en lekker dansen. De tweede dag op Gili T wilden we gaan snorkelen, maar niemand had zin. Dus hebben we lekker aan het strand gelegen. Toen we wilden gaan lunchen, bleek dat de lunchplek het vermaak van de middag was, want je raadt het al: het regende.... 's avonds zijn we nog lekker met zijn allen uit eten geweest.
​Woensdag gingen we terug van Gili Trawangan naar Bali, want we moesten donderdag met de klas op een fieldtrip.
Wall of all the hotels, hostels and homestays @ Gili T Goodbye beautiful Gili
Deze fieldtrip was het leukst, want we kregen een gratis Balinese massage van 75 minuten, net wat ik nodig had! Deze dag was het ook de verjaardag van een van de meiden en dat laten we niet zonder een feestje voorbij gaan natuurlijk. Na een heerlijke pizza en wat glazen wijn, een biertje bij Red Carpet, zijn we op stap geweest bij La Favela, wat super leuk was, want bijna alle Grand Tour studenten waren er.
De leukste! Melissa's birthday dinner!

Vrijdag na onze lunch hebben we weer even geshopt bij de Buddha to Buddha factory, want we hadden gehoord dat er weer nieuwe sieraden waren, dus ik ben weer een armband en een paar oorbellen rijker!
​'s Avonds hadden we een poolparty bij het hotel met wat drankjes en snacks. ​In het weekend ben ik bezig geweest met leren en hebben we een drankje gedronken omdat een van de andere meiden jarig was. Zaterdagavond wilde een van de meiden een tattoo laten zetten, waarop ik de prachtige ingeving had om nog een piercing in mijn oor erbij te schieten, dus zo gezegd, zo gedaan.

Week 11
​Een ergere maandagmorgen dan deze kan ik niet verzinnen, want ik had een toets en ik vond hem verschrikkelijk. Gelukkig heb ik 's avonds maar weer even lekker sushi gegeten.
​Dinsdag was even knallen, flink leren voor mijn eindpresentatie, want 's avonds hadden we nog een ander verjaardagsdiner! Na het eten nog even een keer oefenen, want afgelopen woensdag had ik mijn eind presentatie en die heb ik in ieder geval gehaald met een 7.1 met deze topmeiden!
7.1 on our presentation!
​Na de presentatie zijn we naar het strand gehold om gelijk een biertje te bestellen en het te vieren! Bij terugkomst, hebben we bij onze favoriete warung 'Made in Bali' gegeten en daarna zijn we op stap geweest in Skygarden. Onze laatste avond met de meiden bij elkaar. Hieronder de foto van mijn 'squad'.

The girls that made my grand tour even more lovely
​Vandaag heb ik nog even aan mijn kleurtje gewerkt aan het strand. Zometeen gaan we nog met zijn allen een pizzaatje eten en dan wordt de eerste van ons groepje al uitgezwaaid...
​En morgen komt er dan ook voor mij een einde aan dit fantastische avontuur. Om 19.30 uur Balinese tijd vlieg ik terug naar het koude kikkerlandje en heel eerlijk: laat mij maar hier!

​Tot zaterdag,
Melissa

1. Marleen:
    26 januari 2017
    Wederom een superleuke blog. Gelukkig ben je byyyyna weer thuis. XXX
  2. Opa en Oma:
    26 januari 2017
    Heel fijn dat je het naar je zin hebt gehad, maar wij vinden het reuze fijn dat je weer bij ons terug komt. Goeie reis terug melissa.
    Gr Opa en Oma