Week 4 (en deels week 5)

6 oktober 2016 - Pak Kret, Thailand

Oeps! Dat is alweer even geleden, maar geloof het of niet, ik had het even wat drukker met school.
​Daar wat over gezegd te hebben; ik hoor van verschillende kanten dat er wordt gedacht dat ik hier niet naar school ga, maar alleen maar feest... Dit is niet waar! Over school vertellen is alleen niet even interessant dan over alle leuke uitjes, maar ik ga wel degelijk elke dag naar school! Ik moet een portfolio maken, een academic paper schrijven en een industry report, dus dat is wel even hard werken.

​Ook wil ik jullie bedanken voor de leuke reacties op mijn blog; dit vind ik erg leuk!

​Dan over mijn week, vorige week dinsdag, 27 sept, hadden we de opening van Grand Tour Stenden Thailand, die de samenwerking is aangegaan met Panyapiwat Institute of Management, de school waar ik nu dus heen ga. Op deze dag begonnen we met een ceremonie, een gezamenlijke lunch en verschillende seminars en op het laatst sloten we af met mocktails (cocktails zonder alcohol..) en hapjes. Ik mocht met wat andere studenten op de foto met de belangrijke mensen die deze dag aanwezig waren. Na afloop wilden we naar huis lopen en waren er Thaise studenten aan het dansen; ze wilden dat we meededen, dus hebben we met ze meegedanst! (er staat een filmpje van bij mijn video's)
Dansen met de Thaise studenten
​Woensdagavond heb ik eerst een uur gevoetbald tegen Thaise mensen, heerlijk om weer even te voetballen. 's Avonds zijn we op stap geweest in een club die 1 jaar bestond, erg gezellig en een chique club.
​Op vrijdag hadden we een field trip naar CentaraGrand, een hotelketen. Dit was echt heel erg interessant om te zien en horen. Als kers op de taart mochten we lunchen van het hotel buffet.. Eindelijk wat anders dan al het rijst! Er waren kazen, salades en chocolade desserts..
Voetbal Fieldtrip Centara

​Dit weekend was het tijd voor een meidenweekendje, dus zijn we met z'n zessen (Lilian, Lidian, Benthe, Lotte & Masira) richting Pattaya gegaan. Deze plaats staat bekend om zijn sekstoerisme, maar wij kwamen voor het strand. Helaas was dit weekend niet wat we hadden verwacht en dat begon vrijdagavond op onze heenreis al. We zijn 5,5 uur onderweg geweest en toen we eenmaal bij het hostel aankwamen, was er niemand bij de receptie. Het was al 1.30 uur, maar we hadden aangegeven dat we door een hevige regenbui veel vertraging hadden. Na een uur nummers proberen te bellen en op een bel te drukken voor service, was er nog steeds niemand. Vervolgens zijn Lidian en Benthe op onderzoek uitgegaan omdat we toch ergens moesten slapen.. Uiteindelijk vonden ze een open raam met 4 bedden, dus besloten we om door dit raam te klimmen. Toen we net bezig waren hoorden we ineens geluid en waren we gelijk genezen van het feit om door het raam te klimmen. Nog steeds moesten we ergens slapen, dus is er verder gezocht tot we de deur van die desbetreffende kamer vonden. Met een slecht geweten zijn we daar uiteindelijk op bed gaan liggen, maar we hadden geen dekens, geen kussens, niks. De afspraak was om de wekker om 7.30 uur te zetten, want om 8.00 uur zou er weer iemand bij de receptie zijn, stond op de site. Vervolgens is iedereen in slaap gevallen maar wel met een ontzettend naar gevoel, want ja, we hadden toch een soort van 'ingebroken'. Om 5 uur 's nachts werd onze nachtrust abrupt verbroken. Lilian had een claustrofobische nachtmerrie en schreeuwde ontzettend hard: NEE NEE NEE NEE, waarop Benthe: HEY HEY HEEEEY! Dit omdat ze dacht dat iemand Lilian wilde pakken... We werden allemaal wakker en waren ontzettend bang en een slecht geweten. Toch zijn we weer in slaap gevallen en om half 8 zijn we naar beneden gegaan om te wachten op een receptioniste.
​Eenmaal het verhaal aan haar te hebben uitgelegd, mochten we weer op dezelfde kamer gaan liggen tot 11 uur en kregen we dekens en kussens. Na 11 uur zouden we een andere kamer krijgen, die wel voor 6 personen was. We hebben nog 3 uurtjes bijgeslapen, ons toen opgefrist en lekker op het strand liggen genieten in de zon na deze angstaanjagende nacht.
​'s Avonds hebben we een heerlijke pizza gegeten. De service hier gaat alleen niet zo als in Nederland. We kregen om en om onze pizza en toen de eerste de pizza alweer op had, kreeg de laatste net haar eten. Ons plan was deze avond om een kijkje te nemen in het uitgaansleven van Pattaya. We zaten lekker wat te drinken toen ons plan verstoord werd door een ontzettend harde regen- en onweersbui. De onweer was zo hard, dat ineens de stroom in heel het hostel uitviel; geen elektriciteit en geen airco meer. Door de avond ervoor waren we allemaal weer ontzettend bang. De regen duurde tot ongeveer 2.00 uur, dus had ik geen zin meer om uit te gaan en ben ik lekker naar bed gegaan.
​Om 5.30 uur werd ik wakker omdat ik naar de WC moest en ik zag dat ik een sms'je had van de vriendengroep. Ik reageerde op dit sms'je en ik werd gelijk gefacetimed. Toen heb ik nog even met mijn lieve vriendjes en vriendinnetjes van thuis gefacetimed, want zij gingen op stap in Meppel.
​Zondags hebben we weer lekker aan het strand gelegen en verrukkelijk gegeten! Mijn cravings naar chocolade waren weer voor even gestild..
Guilty pleasure!! Girls weekend!

​Maandag en dinsdag moest ik gewoon weer naar school (!!) Dinsdag had ik mijn eerste Yogales, erg interessant! Alleen met mijn voetbalspieren lukte het rekken en strekken helaas niet al te best. 's Avonds hebben we met een groot deel van de Grand Tour studenten een drankje gedaan bij Club 21. Woensdag had ik mijn tweede kookles. Ik heb groene kip curry gemaakt en de curry pasta voor deze groene curry heb ik ook zelf gemaakt. Het uiteindelijke gerecht heet: Gaeng Kiew Wan Gai.
Met Lilian en ons topgerecht Gaeng Kiew Wan Gai
​Vandaag (donderdag 6 okt) was ook weer een gewone schooldag en heb ik redelijk wat gedaan om alles wat af moest, voor onze vakantie af te hebben want... Morgen heb ik alleen nog een fieldtrip naar Vitallife, en 's avonds vliegen we naar Phuket om met 16 studenten te verblijven in een soort Villa. Daar zullen we aankomend weekend verblijven en vervolgens is het plan om te gaan eiland hoppen.

​Het zal dus weer even duren voordat er weer een blog komt, want na de field trip van morgen ga ik eerst heerlijk genieten van mijn vakantie hier!

1. Marleen:
    6 oktober 2016
    Wat een verhaal weer Melis. Geweldig! Geniet van je vakantie en laat vlug weer eens wat van je horen. Ik mis je echt hoor. Dikke Kus Tante Leen
  2. Papa:
    Geniet ervan Melissa!
  3. Mama:
    6 oktober 2016
    Fantastisch verhaal weer Melissa, leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Ondanks dat ik je mis wens ik je een heeeeele fijne vakantie! Pas goed op jezelf en op elkaar en laat tussendoor wel even wat van je horen! Love you!
  4. Opa en Oma Tempelman:
    6 oktober 2016
    Na het gesprek van vandaag, wenst opa en ik je een wel verdiende vakantie toe. Veel liefs en een dikke kus.