Week 7

23 oktober 2016 - Pak Kret, Thailand

Deze week was niet zo'n hele bijzondere week, maar toch even een kleine update van mijn bezigheden afgelopen week.

​Na maandagavond 17 oktober (of beter gezegd nacht) om 1.30 uur eindelijk thuis aangekomen te zijn, stonden we netjes om 9.00 weer in de yoga les. De yoga lessen zijn interessant, maar ik denk niet dat het wat voor mij is.
​'s Woensdags hadden we eerst gewone lessen en daarna onze derde kookles en hebben we 2 verschillende salades gemaakt. Erg leuk! Papaya salade en pittige kip salade. De papaya salade vond ik erg lekker, maar door de kip salade zat koriander heen, wat ik niet lekker vind in gerechten. Helaas hoorde dit bij het recept.
Papaya salade Spicy chicken salad
​Op donderdag was het ook een normale lesdag, maar 's avonds hadden we een Zuid-Afrikaanse 'braai' omdat een van de jongens jarig was. Een 'braai' is een soort van barbecue. Erg gezellig dus! Iedereen had wat vlees en brood mee en natuurlijk de nodige drankjes. Wat muziek erbij en het was een super gezellige avond!
Vrijdagochtend stonden we netjes om 8.00 uur weer op school, want we hadden een fieldtrip naar Sampran Riverside Hotel: http://sampranriverside.com/ Dit was een erg interessante en leuke fieldtrip. Eerst kregen we een korte presentatie over wat het hotel precies deed en wat de faciliteiten waren. Vervolgens gingen we naar hun organic farm, waar we fruit zagen groeien, kruiden en groentes. Wat er wel even bij vermeld moet worden is dat we in ons uniform naar deze fieldtrip waren en dat we vervolgens laarzen aan moesten om over de organic farm te lopen... Daar is natuurlijk ook een erg charmante foto van!
Boer Melissa
Ook hebben we een lokale boer ontmoet, die de boom zelf inklimt om het fruit eruit te halen en vervolgens als Tarzan van de ene naar de andere boom springt. (Zie het filmpje bij mijn video's).
Organic farm
Ook heb ik 2 varkentjes mogen ontmoeten en een mooie olifant. Na de organic farm hadden we een redelijk luxe lunch. Daarna hebben we ons eigen herbal compressor maken. Hiervoor gingen we verschillende kruiden in een vijzel fijnmaken en dat werd vervolgens in een doek gewikkeld. Dit kun je warm maken door middel van stoom van warm water en vervolgens kun je ermee masseren op de rug van iemand, erg lekker!
Olifanten @ Sampran Riverside De kruiden van de herbal compressor
Als laatste had het hotel een soort park waar je allemaal Thaise dingen kon maken en doen: Dansen, olifanten van klei maken, Thai boksen, bloemen rijgen en nog meer van zulke dingen.
Spa & Health class
​Het afgelopen weekend heb ik thuis in onze accommodatie gespendeerd. Ik was een weekendje alleen, dus ik heb geprobeerd flink met school bezig te gaan omdat de deadlines er nu echt aankomen en de tijd nu toch echt heel hard voorbij vliegt!
​Zondagavond was het even tijd voor ontspanning en ben ik samen met 3 andere studenten naar het centrum van Bangkok gegaan om daar bij een soort Nederlandse kroeg de wedstrijd Feyenoord - Ajax te kijken. Grappig om weer wat Nederlanders om je heen te hebben en heerlijk om weer een Heineken biertje van de tap te drinken met natuurlijk wat Nederlandse bittergarnituur.. (frikadellen, kroketten en kaassoufflés!!)

​Ik heb mezelf ook een beetje verwend met iets lekkers, na al dat harde studeren ;-)

Wafel bij Waftme!

​Nu zitten we alweer in week 8 en daar zal ik aan het einde van deze week weer een update over schrijven.

Liefs, Melissa

1. Marleen:
    26 oktober 2016
    Hey die Melissa, leuk verhaal weer en de foto van uniform met laarzen....hylarisch, geweldig!! Elke keer weer een boeiend verhaal en zo ervaren wij op verre afstand toch een beetje de cultuur en jouw (tijdelijke) leventje daar. Fijn dat je weer beter bent en tot een volgend verhaal. XXX Tante Leen en Sereen
  2. Mama:
    26 oktober 2016
    Hoi Melissa, natuurlijk zijn we regelmatig aan het FaceTimen en chatten maar toch lees ik steeds weer nieuwe dingen! Erg leuk! Nog een paar weekjes en dan komen we je bezoeken op Bali, ik heb er enorm veel zin in! Jij ook hoop ik Tussendoor even wat leuks doen met je pa en ma! Hihi. Tot gauw meissie!
  3. Mélanie:
    26 oktober 2016
    Leuk om je verhalen te volgen over wat je allemaal meemaakt! Klinkt als een heerlijk Thais leven. Veel succes met de studie en al het leuks. Lekker genieten, straks ook op Bali! Have fun!!
  4. Jurrian:
    27 oktober 2016
    Voor jou niet zo'n bijzondere week is voor ons toch weer leuk om te lezen!!
    Ps.... Die laarzen.... dat zou hier ook wel leuk staan als bedrijfskleding :D
  5. Serena:
    4 november 2016
    het klinkt leuk veel plezier nog daar en tot 28 januari of zo iets hahaha doeiiii love you wjnmk hvj