Bali: week 8

9 januari 2017 - Kuta Lombok, Indonesië

De afgelopen 8 dagen heb ik op Lombok gezeten. Wat een ontzettend mooi eiland en wat een prachtige natuur en heerlijke stranden.

Zoals ik in mijn vorige reisverhaal al had aangegeven, begon 2 januari wat somber, maar later zijn we het eiland overgereden om mooie plekken te bekijken! we hebben een supermooi uitzicht gezien, maar de wegen hierna toe waren op de scooter wel heel rot. 's Avonds hebben we sushi gegeten, waar mijn buik toch nog niet heel erg blij mee was de volgende ochtend.
Lombok, toeren
​We hadden afgesproken met wat andere meiden van Grand Tour en daarmee zijn we naar watervallen gereden. We konden er niet helemaal met de scooter komen dus we hebben met een gids stukken gelopen om vervolgens 2 watervallen te zien. Wat een klim, maar wat mooi weer! Daarna was het tijd voor wat te eten. Het tentje waar we aten heet Milk Espresso, wat een top tent. Superlekker eten en een leuk concept.
Waterval Waterval met kindjes
​Op woensdag ben ik samen met Boukje en Pien weer een heel stuk met de scooter wezen touren om een mooi strand op te zoeken. Opnieuw reden we door de bergen van Lombok en kwamen we langs adembenemende uitzichtpunten. Uiteindelijk kwamen we bij Mawun beach. Het enige wat ik hier het minpuntje aan vond, is dat er om de 5 seconden kinderen langs komen om te vragen of wij wat drinken of eten willen en 'nee' als antwoord kennen ze niet. Deze kinderen zijn zelfs zo opgevoed, dat een van die kinderen met ons de discussie aanging en onze nee niet wilde accepteren waarop wij vervolgens een 'fuck you' naar ons hoofd geslingerd kregen. Ik schat zijn leeftijd op ongeveer 10 jaar, echt te gek voor woorden. Wat wel leuk is om op deze stranden te zien, is dat er een herder voorbij loopt over het strand met koeien.
View Koeien over het strand
​Na het zonnen, zijn we naar Milk Espresso gereden, want daar was happy hour met livemuziek, waar we de nodige cocktails gedronken hebben en de nodige liedjes hebben gezongen. Daarna hebben we nog een biertje gedronken in een barretje en toen was het wel echt bedtijd.
​Zo was donderdag ieder te moe om wat te doen, dus hebben we bij ons huisje gezeten en verder weinig uitgevoerd.
Vrijdag zijn we naar Selong Belanak geweest. Weer een heel mooi strand, waar we weer heerlijk hebben liggen zonnen en relaxen. Vervolgens hebben we allemaal gedoucht en was het weer tijd voor livemuziek & cocktails bij Milk Espresso.
Selong Belanak
​Zaterdags hadden we afgesproken met een Franse backpacker die een dagje met ons mee wilde. Zo zijn we met een bootje naar een eilandje gevaren. Op dit eilandje was niemand, behalve wij. Het strand was niet heel schoon, maar het was wel weer heel mooi. Na al het touren hebben we wat gegeten en hebben we ons klaargemaakt en bij ons huisje gezeten. Toen moesten we nog avondeten en heb ik echt een van de lekkerste burgers gegeten bij een tentje van een Nederlandse man: KRNK Café en restaurant, ook echt een aanrader. Uiteindelijk hebben we nog een drankje gedaan bij een ander barretje met livemuziek.
Blue water & sky
​Gister, zondag dus, zijn we eerst naar een nieuw strandje geweest. Hier waren 2 hele schattige kindjes, die met ons wilde kleuren en tekenen. 1 jongetje was oud genoeg om wat Engels te leren, dus hebben we tekeningen gemaakt en er in het Engels bij gezet wat het was. Vervolgens zijn we weer naar Selong Belanak gereden om de laatste dag van de vakantie nog even te relaxen en de prachtige zonsondergang te bekijken.
Schattig Sunset Lombok
Toen we naar het strand reden, heb ik een deel van een begrafenis gezien van locals daar, ik heb ze alleen maar zien lopen, maar het was heel indrukwekkend. Iedereen had vrolijk gekleurde kleren aan en ze waren een soort lied aan het zingen. Daarna hebben we nog een laatste keer sushi gegeten bij Sushi K. Lekkere sushi, maar slechte service. Na 1 ronde sushi werd ons verteld dat we ongeveer een half uur moesten wachten, want de rijst stond nog op het vuur te koken... En dat terwijl ze bijna het restaurant vol hadden zitten. Nu is het voor ons niet nieuw meer, want over het algemeen is er altijd wel een product/ingrediënt wat op is in de meeste restaurants hier op de eilanden.

​Vandaag hebben we ontbeten en nu is het straks weer tijd om naar Denpasar te gaan. Nog kleine 3 weken school met een toets, een presentatie en nog wat les en dan is mijn avontuur weer ten einde!

​Dit was dan voor mij de vakantie: Lombok is echt een aanrader, het is een prachtig eiland!
Selong Belanak Beach
Liefs,
​Melissa

1. Marleen:
    9 januari 2017
    Wat een mooi eiland en wat een leuk verhaal weer. Elke keer weer boeiend en erg leuk een beetje met je mee te reizen. Nog even en je bent terug, wat is de tijd snel gegaan Melissa, maar toch fijn dat we je straks weer (veilig) hier in Nederland hebben. XX Marleen
  2. Opa en Oma Tempelman:
    9 januari 2017
    Wat fantastisch dat je dit allemaal mee mag maken, en weer leuk geschreven. Nu nog een paar weken dan is het voorbij, dus geniet er nog even van en tot eind januari Melissa. Veel liefs van ons.
    Groetjes Opa en Oma.