Bali: week 1!

22 november 2016 - Denpasar, Indonesië

Hier mijn eerste verhaal vanuit Bali! De eerste week zit er alweer op, echt bizar.

​Na de overstap in Kuala Lumpur, kwam ik die zaterdag om 18.15 uur aan op de accommodatie. Hier op Bali, verblijf ik in het Puri Saron Hotel Denpasar. Dat wil dus ook betekenen dat mijn kamer elke dag opnieuw wordt verschoond en opgemaakt, luxe! Het enige nadeel van een hotelkamer is, dat we geen aparte leef- en slaapruimte hebben, maar verder valt er weinig te klagen. Door de lange reis etc, was ik helemaal gesloopt, dus lag ik ook op tijd op bed deze avond.

​De dag erna, zondag, heb ik bij het zwembad gelegen, want ja, we hebben ook ons eigen zwembad bij het hotel! Daarna zijn we in Kuta een hapje gaan eten en vervolgens op stap geweest bij Skygarden, want we hadden gehoord dat er op zondagavond ladies night is. Dit houdt in dat wij - dames - gratis entree hebben en dat iedereen gratis kan drinken van 9 tot 11. Dat laten wij ons toch geen 2 keer zeggen! Het werd dan ook een latertje, maar maandag stonden we weer netjes om 10.00 uur op school voor onze introductiedag. Hier kregen we uitleg over mijn tweede minor: Spa Business Strategy en voorlichtingen over verschillende bedrijven om te gaan snorkelen of surfen.
Welcome Grand Tour Bali

Dinsdags hadden we al onze eerste fieldtrip naar een grote spa voor een presentatie en daarna ben ik naar Alila geweest, een beach bar. Hier heb ik heerlijk in de zon gelegen!
​Woensdag had ik mijn eerste CBL les en ons huiswerk hiervoor was om een spa te bezoeken als een mystery shopper. Dus 's middags ben ik samen met Boukje naar Jamu traditional spa geweest en hier heb ik een heerlijke facial gehad! Hierna heb ik samen met Boukje wat gegeten in een tentje met livemuziek, erg gezellig.
​Op donderdag had ik maar anderhalf uur les, dus zijn we na schooltijd weer heerlijk naar het strand geweest, daar kan ik absoluut wel aan wennen!
​Vrijdags hadden we met alle Grand Tour Bali studenten een tripje naar Bali Village, waar we traditioneel geknutseld hebben, door rijstvelden hebben gelopen en een traditionele Balinese lunch hebben gegeten. In de avond hadden we een poolparty in het centrum van Kuta. Erg leuk! Zwemmen en een biertje drinken met muziek.
Fieldtrip Bali village Ricefield

​Afgelopen weekend stond ons eerste tripje, ons eerste weekendje weg gepland. We zijn met z'n zevenen: Benthe, Masira, Melissa, Manon, Lea en Lotte naar Ubud geweest. Zaterdagochtend rond 11 uur arriveerden we bij ons hostel. Hier hebben we een taxi chauffeur geboekt voor de hele dag die ons verschillende plekken heeft laten zien. Eerst hebben we rijstvelden bekeken en met uitzicht over de rijstvelden geluncht. Vervolgens zijn we naar de Tegenungan waterval geweest waar we ook even gezwommen hebben. Onder genot van een ijsje, zijn we vervolgens naar een koffie en thee plantage geweest. Hier werden we rondgeleid en mochten we 15 verschillende soorten thee en koffie proeven. Onze laatste bestemming was een marktje. Erg leuk allemaal! Na al deze dingen zijn we terug naar het hostel gegaan om ons op te frissen en vervolgens zijn we uit eten geweest. Aangezien iedereen moe was van de poolparty, lagen we netjes om 11 uur in bed!
​De volgende dag zijn we naar monkey forest geweest om aapjes te spotten. Erg spannend, want ze zijn wel een beetje onvoorspelbaar, maar ook heel gaaf. Na de apen, hebben we ergens geluncht, winkeltjes gegeten en een kopje koffie gedronken en daarna zijn we onderweg naar huis gestopt bij de Saraswati Silver Factory. Hier worden de armbanden van het merk Buddha to Buddha gemaakt. Aangezien deze fabriek het niet mag verkopen als Buddha to Buddha, staat er Best to Buddha op de armbandjes. Natuurlijk kon ik het niet laten en heb ik mezelf verwend met een mooi armbandje!
Ricefields, Ubud Tegenungan Waterfall Coffee and tea tasting Monkeys!My first Buddha to Buddha
​Bij thuiskomst hebben we ons allemaal opgefrist om vervolgens weer naar Skygarden te gaan want het was natuurlijk zondagavond: gratis entree en 2 uur gratis drinken! Dat was weer een gezellige avond en gelukkig kon ik gister uitslapen, want ik was vrij.

​Deze eerste week heb ik erg moeten wennen, want alles is super anders dan in Thailand. Ze vertelden op school dat je in Thailand, Bali en bij thuiskomst last kan hebben van een cultuur shock. Nou moet ik zeggen dat ik er in Thailand absoluut geen last van heb gehad, maar de eerste week in Bali was wel echt even schakelen. Gelukkig voel ik me nu al meer op mijn plek! Desondanks moet ik me wel ietsjes extra over mijn angst voor beestjes heen zetten. We hebben een buitendeur naar ons balkon, die niet alleen gebruikt wordt door ons, maar ook door bijvoorbeeld een duizendpoot of een gekko. Ik houd me maar vast aan het idee dat ze banger zijn voor mij dan ik voor hen...

​Hier is het nu alweer dinsdag. Helaas ben ik ontzettend verkouden door de airco hier, dus hopen dat dat snel overgaat. Nog twee nachtjes slapen en dan komen papa en mama een weekje langs, super veel zin in !

1. Marleen:
    22 november 2016
    Lieve Melissa, wat een feest, wat een feest daar, hahahaha. Weer een leuke blog om te lezen. Even heerlijk het vakantiegevoel krijgen bij het lezen van jouw verhaal. Zorg goed voor jezelf en geniet er lekker van wanneer papa en mama er zijn. Tot een volgende blog. Groetjes en een dikke Kus van mij en natuurlijk van je kleine nichtje Serena
  2. Opa en Oma Tempelman:
    22 november 2016
    Hallo Melissa ,wat weer een mooi verhaal. Hoop dat je de komende dagen weer kan genieten met de mensen die naar je toe komen.
    Dat je ze leuke dingen kan laten mee maken maar dat komt wel goed. Leuk dat Ramon bij ons komt. Hier is alles oké , en hoop dat je verkoudheid gauw over is. Geniet de komende week veel plezier dan Groetjes dikke kus van ons.
  3. Arianna bijker:
    24 november 2016
    Leuk verteld.
    Doet me weer even terug denken aan bali.
    Geniet ervan samen met je ouders.
  4. Sander:
    24 november 2016
    Leuk verhaal weer!! Wat gaat de tijd toch snel, nu alweer op Bali! Geniet er van!!