Week 1 & weekend Bangkok

12 september 2016 - Bangkok, Thailand

De eerste week hier in Thailand zit er al weer op, dat gaat snel zeg..

​En wat is het hier leuk. De afgelopen week hadden we van de meeste lessen introductie, dus huiswerk was er (bijna) niet. Dat betekende na school gelijk het zwembad induiken en 's avonds eten en een borrel drinken. Koken doe ik hier niet, want ik kan voor ongeveer 40 bath (+/- 1 euro) avondeten. Koken is dus veel duurder!

​Vrijdag zijn we met een fieldtrip van school naar Ayutthaya geweest; hier hebben we verschillende tempels bekeken en de Bang Pa-In Palace. Daarna begon mijn weekend.
Bann Hollanda IMG_0466 Panorama

​Dit weekend heb ik mijn eerste mini reisje gemaakt. Wij zitten namelijk aan de rand van Bangkok, in Pak Kret, dus Masira, Lidian, Lilian, Elke, Benthe, Lotte en ik zijn naar het centrum van Bangkok gereden om daar het weekend door te brengen. We sliepen in een hostel, wat overigens voor mij de eerste keer in een hostel was voor mij! Het was een prima en schoon hostel en erg gezellig met z'n allen op de kamer. Op vrijdagavond kwamen we aan. Ons hostel zat drie straten verwijderd van Koh San Road: de place to be voor backpackers. In deze straat hebben wij een biertje gedronken, maar daarna zijn we snel naar bed gegaan, want om 6 uur (!!) stond de wekker al...
​Wij wilden namelijk lekker Hollands fietsen door de straten van Bangkok. Zo gezegd, zo gedaan. Om 7 uur zaten wij in de taxi naar Co van Kessel. Een bedrijf in Bangkok die voorheen van een Nederlander was. Vanaf 8 uur hebben wij een drie uur durende fietstocht gemaakt door het Chinatown van Bangkok, langs marktjes en andere bezienswaardigheden. De zin was er om 6 uur 's ochtends absoluut niet, maar het was echt super leuk! Vervolgens hebben we 's middags wat winkeltjes bekeken en 's avonds hadden we feest. De meeste mensen van deze Grand Tour kwamen allemaal naar het centrum van Bangkok omdat er 2 meiden jarig waren en dat was natuurlijk reden voor een feestje... Om 21.30 uur hadden we afgesproken bij Cloud 47, een skybar. Wat een uitzicht! Met een man of 25 hebben we daar een drankje gegaan en vervolgens zijn we op stap geweest bij Koh San Road: elke kroeg heeft de muziek zo hard mogelijk staan, overal op straat staan eetkraampjes met schorpioenen, kakkerlakken etc; super gezellig! Het was dan ook laat toen we naar bed gingen (of eigenlijk vroeg...) en om half 12 zondagochtend moesten we het hostel uit. Ook dat viel erg zwaar, vooral met de gedachte dat wij nog de hele dag over de markt wilden lopen.
​Brak en wel hebben we een stevig ontbijt gegeten en naar de Chatuchak markt gereden. Hier is het ontzettend groot en kun je van alles vinden; van kleren en souvenirs tot honden en slangen.
BIking Een biertje drinken Food market De groep

​Het was dus een druk weekend, maar wel erg leuk. Ik vermaak me hier echt top. Vandaag is weer een nieuwe week begonnen en heb ik mijn eerste massage class gehad. Op moment van typen kan ik dus al een Thaise massage geven aan handen, armen, voeten en benen! Volgende week is les 2. De hitte is nog steeds wennen, maar klagen mag ik niet.

​Tot het volgende reisverhaal! Ennuh, er staan ook 2 nieuwe albums online..

Liefs,
Melissa

1. Mama:
    12 september 2016
    Fijn om te horen dat je het naar je zin hebt! Geniet er lekker van! Maarrrrrrrrr..... Denk ook aan de studie en je slaap, is erg belangrijk, vooral als het warm is ben je je slaap hard nodig. Zi, even een paar wijze woorden van je moeder veel plezier nog en ik hou van je !
  2. Opa en Oma Tempelman:
    12 september 2016
    Heel leuk de verhalen van je, wij blijven je volgen.
    Groetjes van ons
  3. Marleen:
    12 september 2016
    Zoals al op facebook gezegd... wederom een superleuke blog en ik heb wel interesse in die thaise (hand en arm) massage. Leuk dat we je even "live" gezien en gesproken hebben. Leuk om ook via Skype te horen (en te zien aan je gezichtsuitdrukking en drukke vertellen) dat je het erg naar je zin hebt daar in Bangkok.
  4. Sandra venema:
    Hey Melissa
    Wat leuk om je enthousiaste verhaal te lezen . Foto's zien er top uit. Je geniet lekker zie ik. Succes met je studie en geniet van het mooie weer en de geweldige cultuur.
    Dikke kus van de hele familie
  5. Papa:
    12 september 2016
    Ik ben hartstikke jaloers op je!! Maar wel goed opletten bij de massagelessen hoor....
  6. Mélanie:
    12 september 2016
    Wat een ontzettend leuke eerste week heb je al meegemaakt:)!! Dat klinkt goed allemaal! En prachtige foto's. Geniet ervan!!
  7. Serena:
    13 september 2016
    supper dat je je thuis voelt ik bangkok en pssstt ik mis je wel hoor!!
    love you en ik wil je nooit meer kwijt

Xxx je nichtje <3

ps leuke blog