Week 3

26 september 2016 - Bangkok, Thailand

Week numero 3 is ook alweer afgelopen, nog twee weekjes naar school en dan hebben we een heerlijke week vrij! De reisplannen voor deze week zijn al gemaakt, er moet alleen nog geboekt worden.

​Ik had jullie verteld van mijn fieldtrip naar de Or Tor Kor market op woensdag, donderdag hebben we de 'asiatheque market' bezocht, een markt aan een rivierkant, erg mooi en we hebben er een heerlijke pizza (ja pizza in Thailand..) gegeten.
Asiatheque market by night Love life!

Afgelopen vrijdag hadden we weer een fieldtrip. Dit keer naar de 'World Spa & Well-being;Convention'. Ik vond het erg leuk. Je kunt het vergelijken met een beurs in Nederland met allemaal make-up, huidverzorging; beauty en cosmetische stands. Er zit hier in Thailand - en eigenlijk heel Azië - veel whitening in de verzorgingsproducten omdat mensen hier graag zo wit mogelijk willen blijven (in tegenstelling tot ons, Europeanen). Zo hebben ze producten met slakkenslijm en blijkbaar ook met iets van slangen, want er was een stand met slangen. Zo bang als ik was zei ik heel stoer 'ja' op de vraag of ik de slang om mijn nek wilde.. Op de foto hieronder lach ik wel, maar het was doodeng! Nadat ze de slang weer van mijn nek hadden gehaald, vroegen de standhouders of ik de slang nog een keer om mijn nek wilde doen om vervolgens nogmaals met het product te poseren, dus daar ging ik weer!
World Spa & Well-being Convention

​Het weekend hadden we niks bijzonders op de planning. Op vrijdagavond vierden we het afscheid van Elke, zij ging na 3 weken met ons te zijn geweest weer terug naar Nederland omdat zij hier met haar zus Benthe mee naar toe was. Er jammer, maar bijna iedereen van de Grand Tour groep kwam het afscheid vieren in Club 21, dus er werd weer goed gefeest.
Afscheid Elke met de meiden
​Op zaterdag wilden we naar een floating market, dus zijn we in de taxi gestapt. Op het marktje waren niet veel bijzondere dingen, we hebben een kleine boottocht gemaakt, maar het was niet DE floating market van wat ik had verwacht. Helaas! Gelukkig maakte ons plan daarna alles weer goed. Er was namelijk een poolparty in Bangkok. Bij aankomst bij deze poolparty bleek het feest in een fancy hotel te zijn. Er werd voor ons op het knopje in de lift gedrukt, de deuren werden voor ons open gedaan en daar stonden we dan, op verdieping 10. Er waren dj's en het mooiste was het uitzicht; je keek uit over Bangkok, terwijl je in het zwembad lag. Echt super vet & wat een sfeer! Helaas was dit feestje om 21.00 uur al afgelopen, dus zijn we weer naar Khao San Road gegaan, zoals we in het eerste weekend ook hebben gedaan. Hier hebben we wat biertjes gedronken en wat gedanst. Bij thuiskomst stonden we tot boven onze enkels op de straat in het water, want blijkbaar had het hard geregend: als het hier regent, staan de straten vol. Dus het laatste stukje naar huis was door het water strompelen.
Boottripje Poolparty view Poolparty! Overstroomde straten..

​De zondag hebben wij met de meiden een heerlijk ontbijtje gegeten verzorgd door Lotte; toast met eieren! Vervolgens hebben wij met z'n allen huiswerk zitten maken en aan het eind van de middag werden er Wentelteefjes gemaakt door Benthe, want wie hard werkt, moet genoeg eten natuurlijk..

​Morgen (dinsdag 27 september) hebben we de opening van Grand Tour Thailand, woensdag en donderdag moet ik naar school, vrijdag staat er weer een fieldtrip op het programma en dit weekend willen we een nachtje spenderen in Pattaya, even heerlijk relaxen langs het strand.

​Fijne week!

​Liefs, Melissa

1. Papa:
    26 september 2016
    Wat een nare tijd heb je daar toch!!
  2. Alfred:
    Prachtig....geniet er van meid
  3. Marleen:
    26 september 2016
    Nog 2 weken school en dan vakantie??? Doen jullie uberhaupt iets anders dan vakantie vieren en feesten? Wederom een leuk verhaal Melissa. Suc6 met school en huiswerk maken en niet te vergeten met......feesten en vakantie vieren hihihi
  4. Serena:
    27 september 2016
    he! melissa
    leukk dat er weer een reisverhaal online staat lief om te zien hoe jij het daar hebt ik mis je ontsettend maar ik zou haast zegen dat jij een te gekke week hebt gehad met de meiden, en die slanggen foto is echt cool ik zou het niet durven ben trots op je en ik hou van je <3

Dikke kus en knuffel je kleine nichtje Xxx <3

love youuuuuuuuu <3 ps. we moeten nog een keer skpen en ik beloof je dat ik je ophaal van schiphol als je terug komt dikkee dooooooeeeeei :D