De eerste dag

3 september 2016 - Bangkok, Thailand

Ik ben veilig aangekomen! Na een vliegreis van ongeveer 12 uur kwam ik om 07.00 uur Thaise tijd (het is in Thailand 5 uur later) aan op Survanabhumi Airport in Bangkok. Nu moest ik alleen nog in mijn eentje mijn mega koffer vinden en het punt waar ik zou worden opgepikt. Met de koffer ging het allemaal soepeltjes, maar het ontmoetingspunt vinden ging wat lastiger op zo'n groot, onbekend vliegveld.

Vervolgens werd ik om 8.00 uur in de taxi gezet en kwam ik om 9.00 uur aan bij Summer Garden, de accommodatie waar ik verblijf de komende 10 weken. Er werd mij gezegd dat ik mocht gaan zitten en dat ik even moest wachten. Daar zat ik dan, 10 minuten lang op een plastic stoeltje, naast de poort te wachten tot iemand me halen kwam. Een gesprek aanknopen ging ook niet lukken, want de mensen hier spreken zeer gebrekkig Engels helaas. Uiteindelijk werd ik opgehaald en mocht ik plaats nemen in een kantoortje, waar ik vervolgens weer een tiental minuten moest wachten. Ik ben naar mijn kamer gebracht (die zeker niet mis is; beter en groter dan in Leeuwarden!) en alles was nog nieuw. Het plastic zat nog om de televisie, de stoelen en het matras heen, aan mij de eer om dat eraf te halen!

Na mezelf een beetje ​gesetteld te hebben, wilde ik graag wat boodschappen doen en laat er nou net een klein supermarktje precies tegenover mijn appartementje zitten! Hier dacht ik even mijn boodschappen te kunnen afrekenen met de pin, maar volgens de medewerkers kon het alleen contant, (terwijl ik toch echt een pinautomaatje stond staan..) dus ben ik naar de dichtstbijzijnde ATM gelopen, een paar meter verder op. En ja hoor, die deed het niet. Geld had ik nodig, want anders had ik geen avondeten, waarop ik maar in mijn eentje erop uit ben gegaan. Na 100 ATM's en een paniek telefoontje naar papa  (ja nu al) bleek dat ik het verkeerde wachtwoord bij mijn creditcard had ingevoerd die nu geblokkeerd is. Om een lang verhaal kort te maken heb ik uiteindelijk mijn overgebleven euro's ingewisseld voor Bath en heb ik mijn boodschappen alsnog kunnen doen!

Morgen arriveert mijn kamergenootje en hebben we een informatiebijeenkomst en gaan we met alle studenten die deze dagen zijn aangekomen het grote shopping center verkennen. Maandag is de eerste schooldag, maar nu eeeeerst, lekker op de bank!

Liefs

P.S​: Er staat een filmpje online van mijn appartementje bij mijn video's!

1. Marleen:
    3 september 2016
    Ooh oooh wat een begin van een al zo spannend avontuur hahaha. Gelukkig ben jij niet voor 1 gat te vangen en staat papa in de stand by midus. Geniet nog even van t weekend en voor maandag....toi toi toi. XX
  2. Nina Dunnink:
    3 september 2016
    Wat gaaf Melissa en wat een super mooi appartementje! Geniet ervan!
  3. Mama:
    3 september 2016
    Gelukkig had je nog contant geld mee! Je kamer is prachtig! Je gaat het vast erg leuk vinden daar en veel vrienden maken. Ik kijk alweer uit naar je volgende blog! Liefs
  4. Sander:
    5 september 2016
    Mooie kamer!! Spliksplinter allemaal!