Vakantie!

19 oktober 2016 - Koh Phi Phi, Thailand

Vrijdag 7 oktober was het eindelijk tijd voor een heerlijke vakantie. 's Avonds vlogen we naar Phuket. Daar hadden we een soort hotel geboekt met 16 man voor een weekendje. Eenmaal aangekomen hebben we de stad daar verkend.
Op het vliegveld
​Zaterdags hebben we winkeltjes gekeken en 's avonds zijn we weer op stap geweest. Wat een nachtleven daar! Overal staan proppers buiten en je krijgt allerlei flyers in je hand gedrukt. Je ziet ontzettend veel travestieten en er zijn zelfs shows met deze mensen. Erg leuk om te zien!
​Op zondag zijn wij met zijn allen op de James Bond Tour geweest. 's Ochtends vroeg zijn we op een grote boot gegaan en zijn we langs allemaal toeristische stops en strandjes geweest, waaronder die van James Bond, het eiland uit de film. De boottrip was leuk om te doen, alleen de plekken die we hebben bekeken vond ik wel tè toeristisch, het was lopende band werk en vol met foto makende toeristen.
My name is Bond, James Bond! Nature

​Op maandag ging de reis verder naar Koh Phi Phi, een eilandje. eenmaal aangekomen, verbleven we 2 nachten in een super mooi resort. Het waren een soort hutjes met bedden en klamboes erin en geen deur voor de WC en douche, maar wel super luxe. Ook was er alleen elektriciteit van 18.00 tot 08.00 uur. Er zat een privé strand bij en het was heerlijk genieten van de rust. Na het diner nog op het strand zitten en vervolgens een keer op tijd naar bed! Dit was ik ook nodig, want ik was de hele dag al niet fit en helaas heeft dat de hele vakantie aangehouden.. Beetje zonde, maar daar liet ik mijn vakantie gelukkig niet door verpesten.
​De volgende dag ben ik dan ook gewoon lekker mee wezen kajakken. We zijn zelf naar andere strandjes in de buurt gekajakt. Daar zetten we dan de kajaks op het strand om vervolgens te gaan snorkelen, echt super mooi! Ik heb hele mooie vissen gezien (Dory bijvoorbeeld), maar ook zee egels. Eenmaal terug hebben we geluncht en daarna zijn we met de meiden vanaf ons resort door de bossen naar het centrum van Koh Phi Phi gelopen. Dat was even zwaar, maar ondertussen kwamen we langs wat viewpoints met echt een adembenemend uitzicht!!
Koh Phi Phi kajakken Viewpoint
​Op woensdag hebben we ons resort ingeruild voor een hostel middenin het centrum. Deze middag heb ik niet zoveel gedaan, even geluncht en even geslapen en 's avonds zijn we met zijn allen een drankje gaan doen op het strand waar vanaf elke strandbar muziek kwam. Op donderdag heb ik mijn tijd gespendeerd op het strand en ben ik op tijd naar bed gegaan, want het buikgriepje werd wat erger.
​Vrijdags ging het grootste gedeelte van de groep weg en heb ik mezelf even lekker verwend met een manicure en pedicure. Op zaterdag ging er nog een deel van de groep weg en was ik ook nog een stukje zieker. Ik heb even op het strand gelegen, maar vervolgens heb ik de hele middag in bed gelegen en ben ik alleen mijn bed uitgekomen om wat avond te eten. Hetzelfde verhaaltje geldt helaas ook voor de zondag...
​En afgelopen maandag was het dan toch echt tijd om weer naar huis te gaan.. De vakantie zit er weer op en vanaf nu moet ik nog 3 weken aan de bak en dan vlieg ik alweer naar Bali!
Sunset Koh Phi Phi Koh Phi Phi

​Zoals jullie misschien ook al hebben meegekregen, is Koning Bhumibol van Thailand afgelopen donderdag overleden. Deze gebeurtenis is echt een absoluut cultuursverschil met dat van ons. Mensen huilden op straat, sinds zijn overlijden is er geen muziek meer op straat en is er een rouw periode van 1 jaar (!!) aangesteld. De eerste 30 dagen van de rouw mag er geen entertainment plaats vinden. Veel evenementen zijn gecanceld. Barren etc mogen wel open zijn, maar nergens mag een georganiseerd feest gegeven worden of harde muziek aanstaan. Alleen achtergrond muziek. Verder zie je hier in Bangkok mensen echt alleen maar in het zwart lopen. Dit zal je in Nederland nooit op deze manier mee maken, maar het is wel erg bijzonder om er bij te zijn wanneer zoiets bijzonders gebeurd hier in Thailand.

​Verder ben ik weer bijna helemaal beter, alleen nog een goeie verkoudheid te pakken. Ook is het definitief: mijn ouders komen een weekje langs op Bali!!! Daar kan ik in ieder geval nu al naar uit kijken.

​Er staan trouwens meer foto's van mijn vakantie bij mijn foto's...

Liefs,
Melissa

1. Sam:
    19 oktober 2016
    Ziet er geweldig uit, geniet ervan! Ik mis alleen dat verhaal van de rekstok?
  2. Papa:
    19 oktober 2016
    Fijn dat je naar ons uit kijkt. Een kleine verschrijving in je tekst: zijn overleden is er geen muziek meer op straat --> overleden moet zijn overlijden, toch?
  3. Melissa:
    19 oktober 2016
    Klopt pap! Zal het even veranderen..
  4. Melanie:
    19 oktober 2016
    Weer een heel leuk verhaal en mooie foto's. Fijn dat je het zo naar je zin hebt
  5. Marleen:
    19 oktober 2016
    Lieve Melissa, vervelend dat je tijdens je vakantie ziek was, maar ondanks dat heb je toch nog leuke dingen kunnen ondernemen. Leuk om weer een verhaal van je te lezen. Je kan nu aftellen totdat paps en mams bij je komen, wat onwijs leuk! (stiekem jaloers he). Wederom heel veel plezier en geniet er van, voor je het weet staat je vader er en nog verder....dan is je superavontuur achter de rug. (al kijken we hier toch ook wel weer uit naar je terugkomst). XX Marleen en Serena
  6. Mama:
    19 oktober 2016
    Pfff, dat is weer een heel verhaal, leuk hoor!! Ik kijk er naar uit om je weer te zien op Bali!
    Gelukkig gaat het wat beter met je, dan zit je wel erg ver weg hoor. Maar onze meid red zich prima! Haha. Leuke foto's trouwens, de rest zien we wel als je terug kom, toch ????
    Hahahaha groetjes en een dikke kus!!!!